Oglądaj z Live Nation

    Wiecej informacji

    Łącząc elementy punka, muzyki cygańskiej i brechtańskiego kabaretu, Gogol Bordello opowiada historię nowojorskiej diaspory imigrantów poprzez rozpustę, humor i surrealistyczne kostiumy. Muzyczny gust lidera i piosenkarza Eugene'a Hütza został uformowany przez czarnorynkowe taśmy The Birthday Party i Einstürzande Neubauten na jego rodzinnej Ukrainie. Po ewakuacji na zachodnią Ukrainę w 1986 roku będącej następstwem katastrofy w Czarnobylu, Hütz zakochał się w mistycznych, outsiderskich cechach muzyki cygańskiej. Żyjąc jako uchodźca w Polsce, na Węgrzech, w Austrii i we Włoszech, zanim przeniósł się do Stanów Zjednoczonych w 1993 r., sam doświadczył życia jako outsider. Po przybyciu do Nowego Jorku połączył siły z gitarzystą Vladem Solofarem i Sashą Kazatchkoffem. Amerykanin Eliot Fergusen dodał mocne rockowe brzmienie na perkusji, zespół został również wzmocniony przez skrzypce Siergieja Riabcewa, byłego reżysera teatralnego z Moskwy, którego przebyte doświadczenia okazały się pomocne w przyszłym tworzeniu dziwacznych spektakli scenicznych Gogola Bordello (jak ten, który opowiada historia supermocnych imigrantów ukraińskich wampirów).

    źródło: Chartmetric


    „Zadaniem Gogol Bordello jest prowokowanie publiczności  aby wyszła z postmodernistycznej estetyki, i weszła w neooptymistyczny ruch wspólnotowy w kierunku nowych źródeł autentycznej energii.

    Poprzez akty muzyki, teatru, chaosu i czarów Gogol Bordello konfrontuje się z zblazowaniem i umarłą ironią. Nasza obróbka tradycyjnego materiału to frewilloos. Ale nie jest ironiczna, a więc jest realna. Teatr Oure jest chaotyczny i spontaniczny, przez co alarmujący i prowokujący do reakcji. Z miejsca, w którym stoimy, widać wyraźnie, że kultury świata zawierają materiał dla nieskończonych możliwości sztuki i nowych kombinacji, które rozciągają umysł, czystą radość i energię przetrwania. Wybraliśmy pracę z tradycjami cygańskimi, kabaretowymi i punkowymi.

    To jest to, co znamy i czujemy. I możliwe jest o wiele więcej, sprawienie, że ukochane stwierdzenie postmodernizmu „wszystko zostało zrobione” zabrzmi jako błąd intelektualny.

    Trubadurzy neoautentyki przychodzą jako trans globalna rodzina syndykatów sztuki, której nigdy wcześniej nie widziano. IMPREZA!”

    Gatunki

    Więcej koncertów Live Nation